Lyckan är total....

Torsdagen den 26/2 kom Vår lilla Prinsessa till världen med dunder & brak....
Vattnet gick hemma vid 06,30 och jag fattade inte vad det var till en början, hallå det var ju 2 veckor kvar och det var ju inte fixerat i tisdags...var upp på toaletten som vanligt hela natten och kände inget speciellt men när jag gick sista gången så kom det lite vatten när jag reste mig upp men jag fattade inte riktigt...la mig i sängen igen men tände lampan för jag blev nog lite orolig ändå. Ulf vaknade och frågade vad det var eftersom jag jag var vaken...tror vattnet gick sa jag men det var inte så mkt....sen när jag reste mig upp för att visa honom de trosor jag bytt så bara forsade det efter benen och skvalpade på golvet.... Ulf klev upp och frågade nyvaket vad gör vi nu då? Ska vi ringa förslossningen? Vi beslutade att göra det eftersom jag stod i hörnet i sovrummet som en blöt hund medans vattnet rann längs mina ben...Ulf gick och väckte tjejerna och berättade vad som hände eftersom vi var tvungen att ta ambulans in eftersom det inte var fixerat och då fick jag inte stå upp. Innan det var färdigt satt Malin och Stina nyvaken i sängen brevid mig, tror inte vi sa så mkt...var nog lite chockade allihopa för det här var vi inte förberedd på...i ambulansen in så sa sköterskan till mig att sådana här förlossningar kan ta upp till 3dygn eftersom det inte var fixerat....redan då kände jag.....aldrig i livet, krabaten ska ut i dag!!! Väl inne på förlossingen blev jag mottagen av en underbar barnmorska vid namn Hanna...hon tog lite prover och koppla på CTG och pratade med läkaren som beslutade att låta oss stanna och tur var väl det...vi var inskirven och klar kl 08,00, kl 10,00 var jag öppen 5cm, kl 12,00 8cm och kl 14,21 är lilla Signe ute....det var en Barnmorkse student som hette Elin so,m förlöste och hon var jätte duktig...jag kan se tillbaka på förslossningen med ett leende på läppare för att gick så himla bra, hade ett otroligt stöd av all Barnmorskor som var med och Ulf var helt enorm...Tack älskling, du är underbar...utan dig och din stöttning hade det nog inte gått lika lätt!!!! Jag fick sy ett ynka stygn, när det var klart hoppade jag upp och var med när Signe vägdes och mättes, 3555gr och 52 lång var hon...trodde inte att hon skulle vara så pass stor, vart har du legat? Barnmorskorna blev lite förvånad att jag var så pigg, fick in brickan och njöt av den tillsammans och sen hoppade jag in i duschen sen bar det iväg in till en BB sal....på kvällskvisten kom två storasystrar och hälsade på....det var en underbar känsla när de kom in på BB salen med Ulf, kändes på engång som att vi blev en hel familj på riktigt :) De var kvar hela kvällen och vi njöt alla i fulla drag, Stina var en duktig fotograf med sin nya kamera så vi har en hel del bilder om man säger så. Malin och Stina var så duktig med lilla Signe, märks att de är van vid barn och de blev så vuxen på engång....vi sov kvar tors-fre sen bar det hemmåt på fre em och det var skönt att komma hem.
Fredag kväll kom Mormor & Morfar upp som planerat, tror att Signe kännde på sig att både Malin & Stina och Mormor och Morfar skulle komma denna vecka och helg så det var därför som hon hade så bråttom :) Vi hade en underbar helg tillsammans hemma med alla. Tack Malin & Stina för all hjälp med lilla syster, ni är guld värda!!!! Ni är så duktiga och kommer att bli världens bästa Stora systrar och garanterat idoler och förebilder för Signe när hon växer upp.
Omställningen till att bli Mamma kan inte beskrivas med ord, det måste upplevas....många känslor kom när vi var hemma de första dagarna, bara jag tittade på Signe och förstod att hon är vår så rann tårarna, kan inte beskriva alla känslor som bara bubblar upp. Dagarna hemma går bra, hon är gudomligt snäll, äter sover och bajsar :) Peppar peppar så låter hon Mamsen och Pappsen sova hela nätterna, hon somnar mellan 23-00 sover fram till kl 06,00 då vill hon ha lite mat sen somnar hon två timmar igen, men det kan förändras fort så vi får vara glad så länge det varar. Vagnen har vi varit ute med många ggr redan och det går så bra, hon sover som en stock och tycker om när det guppar som mest.
I helgen som var så var mina Svärföräldrar, Ulf´s syster och Mormor här samt Jens och Therese så det var fulla stugan men det gick jätte bra och Signe var allas favorit så klart, nu befinner sig min Farmor och hennes bror här så nu har alla i hela släkten träffat henne vilket känns bra eftersom hon växer och blir stor så snabbt, man måste ta vara på varje dag med henne :)
Jag lovar att vi kommer att åka hem någon helg framöver och jag kommer då att stanna hemma med Signe några dagar för att träffa alla mina vänner, jag saknar Er och vill så klart gärna visa upp vår lilla Prinsessa...

Kram Mamma Erica :)


Kommentarer
Postat av: Stolt storasyster Malin

Åh, äntligen har du uppdaterat! :) Shit, när jag läste så bubblade det upp en massa känslor och tårarna började rinna. Jag saknar er hur mycket som helst nu!!! Tur att det inte är långt kvar till vi åker upp. Har sett på bilderna att hon redan har vuxit mycket! Shit, tiden går så fort :o



Pussar och kramar <3

2009-03-11 @ 20:15:01
URL: http://malinschon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0