Helgen som gått


Så har ännu en vecka och helg gått av stapeln i Sollefteå. Denna helg har Mormor & Morfar samt Gammel Farmor Elsie varit och hälsat på oss här uppe. Helt underbara dagar och vilket väder det varit. Nästan för varmt i allefall för lilla Signe, på lördagen så åkte Ulf och Pappa Mc Kortege genom Sollefteå vilket de tyckte var jättekul, såg på Ulf vad han njöt av att åka Mc igen...skulle tro att det bli en sådan framöver men då måste vi ha en med sidovagn så att vi kan ta med Signe oxå. Han hade lånat en av en kompis under lördagen och Pappa åkte naturligtvis på sin Harley.
På kvällen så var det Cruising här i stan och gud så mkt folk det var ute men inte undra på eftersom det var så fint väder. Vi hade bokat bord på en rest här i stan där vi njöt av en god middag, blev fisk för min del.
Söndagen tillbringade vi i rabatterna runt huset, Mamma hjälpte mig eftersom jag inte riktigt kan urskilja på vad som är ogräs och inte, har absolut inga gröna fingrar men bra blev det...TACK mamma!
Farmor har sytt en del till mig samt städat och fejat på, hoppas att man är lika pigg som henne vid 78 års ålder. Tog hand om Signe en hel del också så hann jag med en del som man inte hinner i vanliga fall. Så nu har vi ett nystädat hus samt en fin trädgård. Signe har varit jättesnäll nu de senaste dagarna, inte så mkt gnäll så hon är nog nöjd med tillvaron nu med mera mat ( lite ersättning )
Gud så jobbigt jag hade det idag när de skulle åka hem, tårarna bara rann ner för mina kinder och jag kunde inte hejda dem, usch jag vill inte ha dem så långt ifrån mig. Så jobbigt men vad gör man....men en helt underbar helg har vi haft.
I kväll när jag och Ulf satt och gosa och lekte med Signe så fick hon till sitt första riktiga skratt, en tår kom även då. Vilken känsla....hon är så underbar vår lilla prinsessa.
Veckan som kommer är det inte så mkt planerat men dagarna kommer nog att rulla på som vanligt med promenader och massa mys och tok.

Nu ska jag ta och gå och sova, Ulf och Signe ligger nerbäddad. Signe somnade inte förrän 23 ikväll så man kanske får en liten sovmorgon imorgon vem vet?

                                               KramiZ

"Mamma & Pappa, jag saknar Er så mkt så det gör Ont....älskar Er och Tack för allt ni gör för mig & Ulf och naturligtvis Signe. Ni är de bästa föräldrar man kan ha"

   

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh gumman... jag e så blödig nu så att jag får en tår jag med när du skriver om allt. Ingen bebis här ännu. Kom på att jag inte svarat på ditt sms men jag e så snurrig nu. Förlåt! Sköt om er och pussa lilla Signe så ses vi! Kram

2009-06-02 @ 21:57:52
URL: http://idapidasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0