Osmidig!!!!

Nu börjar jag att känna mig en aning osmidig, känner inte riktigt igen min egen kropp...bara att böja sig ner på golvet om man har tappat något, srpinga ner i tvättstugan och sen upp igen eller bara det att vända sig i sängen....känner mig som en elefant med sammandragningar eller nå´t och då har jag ändå bara gått upp 6-7kg så jag ska absolut inte klaga, men det gör jag ändå....
Nåja, nu är vi på inne i v36 iallefall...35+2 och jag fattar inte att det är så kort tid kvar, får lite panik när jag börjar att räkna hur få veckor det är kvar innan krabaten anländer. Man har ju en bild om hur förlossningen kommer att vara men man har ju ingen aning om hur den blir, det är det som är lite läskigt....i morgon ska vi på förlossningen/BB här i Sollefteå och titta så det ska bli spännande, bara man inte blir avskräckt! Sen på Tisdag ska jag till min underbara Barnmorska och mäta magen och lyssna på hjärtat och även prata igenom om hur jag vil ha det på förlossningen.
Helgen i övrigt har varit lugn, på fredag så var jag ledig och då var jag en sväng på stan för att kolla på lite saker, hade med mig Jessica, en tjej som ska ha barn dagen före mig som jag har fått kontakt med häruppe, väldigt trevligt. Var hem till mig och fikade och pratade...barn så klart! På kvällen var jag och Ulf och ett gäng från stan ut till ett ställe som heter GålsjöBruk på Pub Afton m Trubadur, var jätte kul även fast jag gäspade innan vi hade satt oss till bords....mkt god mat och passande för mig....mkt grönt och röror mm. Var inte kvar så länge för arbetet kallade på lör morgon...jobba hela dagen och det gick bra men jag hade lite ont i magen när jag kom hem, magen tar i kassadisken vilket inte är så skönt. Hade sett fram emot kvällen med Melodifestivalen och mys men Ulf sommnade prick kl 20,00 i fåtöljen medans jag låg i soffan och väntade med spänning på att festivalen skulle börja....men gud så besviken jag blev....vet inte om jag kommer att titta på de andra deltävlingarna....jag säger bara Kristian kom tillbaka!!!!! Synd att inte Nina gick vidare, den låten var faktiskt ganska bra. Men jag härdade ut och såg hela programmet men inte var det bra inte!!!!
I dag har jag jobbat hela dagen också men det här var nog sista helgen jag jobbar innan krabaten kommer, ska försöka att jobba 50% så länge jag kan. I kväll blir det bara att ta det lugnt, har inte mkt energi kvar i dag känner jag, blir nog en film och en smootie till kvällen!!!

Ha en bra kväll!!!


Kommentarer
Postat av: Erika!

Hej gumman o tack för sist! Det var mysigt att träffa dig i lill magen! Hoppas att besöket på BB inte avskräcker er! Det kommer nog att gå fint ska du se! Men jag kan tro attt man e lite nervös inför förlossn, det e jag redan fast vi inte e gravida!!!!! Ni verkar trivas där uppe o det e bra det! Får komma uppöver o se hur ni lever!

kram så länge o kul att du har en blogg!så kan vi följa vad som händer o sker med varandra!

hälsa och må så gott!

2009-02-09 @ 17:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0