Mycket tankar nu....

I går var stora dagen då vi skulle besöka förlossningen och BB på Sollefteå sjukhus. Var lite nervös innan, man vet ju inte hur man skulle reagera, som tur så hade jag Ulf med mig....han var nog lite nervös han med tror jag. Ställde många frågor till Bm under tiden men det är bra. Förlossningsavd var i allefall jättefin, nyrenoverat sen ett år tillbaka, hemtrevligt med varma färger. Det fanns en sal som var lite mer lyxigare än de andra, i den så finns det badkar med stjärnhimmel och en 42 tum tv som man kan ha lite avslappande bilder och musik på. Så om man har tur så får man det om det inte är upt när man kommer in...men egentligen så spelar det ingen roll för de andra rummen var också fina. Känns jättebra nu när man varit där och kollat men samtidigt så blir det så himla verkligt allt, nästa gång vi är där är det för att vi ska få våran lilla bebis till oss, helt otroligt. Fattar inte att det är så nära nu, känns tryggt med Barmorskorna som är där vilket betyder mkt. Här på sjukhuset så skickar de inte hem oss förrän 48 tim efter förslossningen och ingen annan än Pappa och Syskon får komma på besök. Var lite emot det i början genom att jag vill ju så gärna att Mamma och Pappa ska komma och hälsa på på BB men samtidigt så får de komma så vill alla andra komma också så det kan lätt bli lite hysteri.
Kollade på en film efter det att vi varit på avd som just handlade om förlossning och den var jättebra, blev lite lugnare när jag sett den faktiskt. Så idag var det dax för besök hos Bm igen, var där för två veckor sedan. Allt såg bra ut tack och lov
men jag blev lite nervös för Bm skulle känna hur huvudet låg men kände inget huvuvd så hon ville göra ett extra UL så det gjorde vi men tack och lov så låg det neråt men hade inte trängt ner ngt mer sen förra gången vi var där. Så allt var bra, +7kg på vågen. Jag har väl i stort sett bara fått mage, och jag som trott att jag skulle gå upp 30kg och vanka som en pingvin, men så fel jag hade.
I dag är jag hel ledig och det är jätteskönt, hade tänkt att jag skulle hinna städa lite idag och lite på tors då jag också är ledig så jag inte gör allt på en och samma dag för då vet jag att jag är helt slut ikväll och det är det inte värt. Blir nog badrum och kök idag och resten på tors. Jens och han tjej Therese kommer upp på fre för Jens ska hjälpa oss och göra iordning tvättstugan som vi ska flytta från källaren och uppp ska bli så skönt att slippa springa upp och ner för att tvätta.
Nä, nu är det lika bra att ta tag i städingen så det blir gjort...

KramiZ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0