Kallt...

Nu är jag less på denna kalla vinter, har nu varit runt -20-25 grader varje dag i en vecka då man vaknat och det är inte kul, solen skiner och det ser så varmt och härligt ut ute tills man tittar på termometern. I dag har jag jobbat några timmar mellan kl 10,30-14 och det var helt perfekt men just nu så är det High Life i magen, börjar nog att bli väldigt trångt åt krabaten nu, känner både huvudet, ben och armar nu samtidigt och det har jag inte gjort förut samt att det trycker på blåsan hela tiden så toaletten är min bästa vän nu. Sov jätte dåligt i natt, hittar ingen riktigt ställning som är skön att sova i och så fort jag går upp på toaletten vilket är 5-6 ggr per natt nu så vaknar det lilla livet och tycker det är jätte roligt att hålla Mamma vaken sen, men det är mysigt också så klart. I dag är det 3v kvar exakt på datumet och imorgon har jag gått 37 fulla veckor, helt sjukt. Tiden har gått så fort sen jul...veckorna har bara sprungit förbi. I helgen ska Ulf sätta upp skötbordet så jag kan göra iordning för alla kläder sen nästa fre ska vi åka till S-Vall och hämta vagnen, åh vad jag längtar....samt handla en del på Ikea också. Har lagt undan en jättefin Vinter Overall på Polarn&Pyret som jag också ska hämta så det är en del kvar som ska fixas så du där inne får inte kika ut tidigare :)
I morgon får vi besök av Svärmor/far samt Ulf´s mormor som kommer att vara här hela helgen...har inte bokat in ngt speciellt utan vi ska bara umgås. Kanske en tripp på stan på lör och så...
I kväll blir det lite städning så det är fint tills de kommer, kanske ska lyxa till att baka lite muffins så det finns ngt att fika på också i helgen, jag och fika bröd är liksom inget bra team men jag måste fjäska lite nu när vi får främmande men vi får se vad orken räcker till ikväll, först blir det middags lagning tills älsklingen kommer hem....blir korv stroganoff och ris ikväll....hade idé torka idag när jag skulle handla när jag jobbat färdigt men det var faktiskt längesedan vi åt det.

KramiZ

Kommentarer
Postat av: Ida

Vi åt också korvstroganoff ikväll =) Jag är så avis på dej! Vill också ha en bebis som ska titta ut snart. Däremot känns det just nu som om det är fem ungar därinne, helt galen!

Ta hand om dej! Pratade med min kollega Anna imorse som är uppe i Sollefteå nu och hon sa att ni hade 25 minus.. KRAM

2009-02-19 @ 18:51:27
URL: http://idapidasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0