Äntligen...

Nu äntligen har jag fått till en aktuell Blogg, tycker ju det är så himla roligt att läsa andras Bloggar och varför har jag då ingen egen...ja, det kan man fråga sig. Eller ja, jag har ju en men den har jag inte skrivit i sen i typ Juni och MYCKET 
har hänt sen dess om jag säger så...
En hel sommar, höst och halv vinter har gått och mycket har hänt i mitt liv....det största är väl den att jag har en liten krabat i min mage och det känns helt overkligt....tills hela magen vänder ut och in på sig kanske :) BF är den 12/3 och det är så himla spännande....kanske ska ta allt i tur och ordning. När jag skrev sista inlägget på den andra bloggen så var vi på väg på semester till Gotland med Malin och Stina, vi hade en helt underbar vecka...ser tillbaka på den med ett leende. Två dagar innan vi åkte gjorde jag dock grav testet vilket visade ett plus och jag blev på engång jätte rädd men samtidigt överlyckligt...men hur skulle vi då lösa detta. Gravid & Semester och alla vet väl vad semester betyder, kanske ett el två glas vin till maten, en drink el cider efter stranden mm....ja, det var inte enkelt men det gick och ingen förstod någonting...jag hade mina knep.....hällde vatten och lite vin i galset och satt ocn läppjade på, gick bakom knuten och hällde ut halva cidern....och det var inte bara vi i familjen utan två familjer till som delade denna vecka tillsammans. Men allt gick bra och vi hade som sagt en helt underbar semester tillsammans!!! Innan semestern så började jag att jobba lite i Sollefteå i den butik som Ulf driver och jag trivdes jätte bra, under dom mest hektiskta veckorna då jag tror att hela jordens turister var just i Sollefteå var jag som tröttast men det gick över när jag var i v 17-18. Vi var ner till Gävle och gjorde några tester och prov för att se att allt var Ok med den lilla krabaten och det var det vilket  var en stor lättnad...men utan min käre sambo hade jag nog inte klarat av att gå igenom detta, det är så mkt funderingar och känslor efter det vi fick genomlida förra gången....jag kunde inte heller hålla mig för att berätta detta för Mamsen heller så hon fick reda på det ganska tidigt men jag var ju så rädd och Mamma är alltid Mamma. Berättade det för tjejerna när vi gjort Ul och några veckor hann nog gå också men de blev så klart jätte glada, Malin hade förstått....men det hade jag på känn...:) Nästa stora sak som har hänt är det att vi har sålt huset i Arbrå och helt enkelt flyttat upp till Sollefteå...trodde jag aldrig men vi trivs jätte bra här uppe, mycket jobbigt bara att ha alla nära och kära så långt ifrån men det tar ju bara tre timmar så är vi hemma sen men det är en omställning må ja säga....flytten skedde den 6nov. Julen firade vi hemma hos Mamsen och Pappsen sen åkte vi till stugan för att fira nyår med tjejerna och lite vänner....och det är då man känner vad man saknar alla. Tänk när mamma och pappa skulle åka ifrån Sollefteå den helgen då vi flyttade, jag hade kunnat sprungit efter bilen, fy vad ledsen jag var....det blev så himla påtagligt då....och jag som är så mamma och pappa kär! Nu är vi inne i v35 i grav och det är inte långt kvar, mkt tid går åt till planering till krabaten nu men det är så himla mysigt. Har köpt bilstol, best vagn fixat skötbord mm. Och kläder har jag köpt i mängder, kan ju inte hålla mig. Vaggan som jag och Jens använde ska även krabaten få använda, vi får väl se om det blir en liten Signe eller Figgaro....jag tror på tjej och Ulf på kille. Nu ska jag kila ner för att fixa maten innan Ulf kommer...sen ska han nog iväg och träna och jag ska ställa mig vid strykbrädan....
Lovar att jag snart ska skriva igen....lovar, lovar, lovar.....

Ta hand om Er....Kram kram

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej gumman! Så roligt att du börjat blogga igen. Underbart att få följa ert liv med mage och snart bebis i Sollefteå!!KRAM

2009-02-08 @ 10:34:34
URL: http://idapidasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0